Voordat u een zakelijke Facebookpagina aanmaakt is het belangrijk om een duidelijke strategie te bepalen. Er dient namelijk rekening mee gehouden te worden met het feit dat Facebook een sociaal netwerk is, het sociale aspect mag dus zeker niet uit het oog worden verloren. U moet authentiek zijn, zodat u opvalt tussen alle andere bedrijven op facebook. Dit is de enige manier om een goede naam op te bouwen en veel likes te genereren.

Interactie is een erg belangrijke factor op Facebook omdat u zo het bereik van een geplaatst bericht vergroot. Reageren op een conversatie dient zo snel mogelijk te gebeuren, aangezien minder bereik wordt behaald indien er meer tijd verstrijkt. Deelname aan gesprekken kan ook tot een groter bereik leiden.

De sociale kanten van uw bedrijf kunnen best benadrukt worden, aangezien deze soort van informatie vaak leuk wordt gevonden en wordt gedeeld. Om klanten aan u te binden kan u hen regelmatig belonen voor de loyaliteit. Leuke of gratis aanbiedingen kennen vaak positieve reacties bij de volgers. De aanbieding zal gedeeld en geliket worden. Het gebruik maken van Facebook reclame is ook een optie.

Uw Facebookpagina kan onder de aandacht worden gebracht via een knop op de eigen website of door een vermelding in de nieuwsbrief. Om snel volgers te verkrijgen is het interessant om personen en zaken te ‘taggen’ in een status. Wanneer een persoon of een ander bedrijf wordt getagd, verschijnt de status ook bij de persoon of het bedrijf in kwestie. Zo kan u aandacht trekken van de volgers van de andere pagina, waardoor u het eigen bereik verder kan uitbreiden.

Share This
Positive SSL