Deze inhoud is van toepassing op zowel beheerders als adverteerders die persoonlijke pagina’s of bedrijfspagina’s beheren. Bedrijven, organisaties, non-profitorganisaties, bekende personen en anderen leggen contact met hun fans en klanten door middel van Facebook-pagina’s. Eén van de grootste waarden van het hebben van een Facebook-pagina is dat je hiermee gratis berichten kunt plaatsen voor en communiceren met je doelgroep.

Als je al berichten op je pagina plaatst, maar op zoek bent naar tips om er zeker van te zijn dat je zo vaak mogelijk in contact komt met je doelgroep, biedt de volgende gids je suggesties om je pagina actief en aantrekkelijk te houden.

Plaats berichten wanneer je fans online zijn

Het is logisch dat je meer betrokkenheid genereert bij je paginaberichten wanneer fans van je pagina online zijn. Ga daarom naar je Statistieken om te zien wanneer je doelgroep het actiefst is. Als je merkt dat je doelgroep betrokkenheid toont bij je inhoud buiten jouw werkuren om, komt dit waarschijnlijk doordat ze zich in een andere tijdzone bevinden. Als je bijvoorbeeld veel paginafans in een ander land hebt, moet je ervoor zorgen dat je berichten plaatst op een tijdstip waarop ze wakker en actief zijn. Als het tijdsverschil te lastig is om mee om te gaan, kun je altijd je berichten plannen.

Share This
Positive SSL