In 2018 is er het een en ander veranderd voor bedrijven op Facebook. Zo heeft Facebook het algoritme veranderd, waardoor posts van bedrijven en media veel minder op de tijdlijnen van gebruikers verschijnen.

Het idee hierachter is dat Facebook liever sociale interactie promoot dan het belang van bedrijven. Ze willen eigenlijk dat je hiervoor betaald adverteert.

Wat kun je doen om toch in het vizier van de Facebook-gebruiker te blijven? Een paar voorbeelden:

  • Probeer écht contact te maken met je doelgroep. Je kunt instellen dat je bericht alleen zichtbaar is voor mensen met bepaalde demografische kenmerken. Vrouwen tussen de 18 en 35 bijvoorbeeld.
  • Vermijd clickbait-achtige berichten waarin je mensen vraagt het bericht te delen, anderen te taggen of te reageren met een smiley.
  • Focus op comments. Probeer inhoudelijke reacties uit te lokken bij je volgers door vragen te stellen als: “Welke product mis jij in ons assortiment?”
  • Gebruik live video’s. Deze worden door Facebook gewaardeerd en leveren meer kijkers op. Volgers krijgen zelfs een melding dat jij live gaat.

Wij hopen dat deze tips nuttig zijn voor zakelijk succes!

Share This
Positive SSL