Hoe meer Facebook-likes je als bedrijf hebt, hoe groter het bereik zal zijn. De Nederlandse multinational Heineken bijvoorbeeld heeft ruim 19 miljoen fans. En die fans hebben dan ook een aantal vrienden, waardoor het bericht ook  door die personen wordt gezien en of gedeeld. Het komt er dus op neer dat hoe meer Facebook-likes een bedrijf heeft, hoe sneller die groep zal groeien. In het begin moet je als ondernemer veel gduld hebben. Geduld loont, want uiteindelijk zul je zoveel likes hebben en hoef je als bedrijf infeite weinig extra veel tijd te stoppen in het maken van reclame.

Hoewel het best aantrekkelijk klinkt, moet je als bedrijf geen Facebook-likes kopen. Binnen een mum van tijd heb je duizenden nieuwe fans, maar deze personen zijn vaak niet waardevol. Gebruikers in landen als India en Pakistan krijgen bijvoorbeeld geld voor het liken van pagina’s. Van betrokkenheid is er dus geen sprake. Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat Facebook-fans die ook blijven. Om deze groep te behouden moet het bedrijf regelmatig nieuwe updates publiceren. Ga bijvoorbeeld ook vaker in gesprek met Facebook-fans door ze vragen te stellen over het bedrijf.

 

 

 

Share This
Positive SSL